Week 6, Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Grootkarzijn - WaarBenJij.nu Week 6, Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Grootkarzijn - WaarBenJij.nu

Week 6, Bangkok

Door: Tamara Grootkarzijn

Blijf op de hoogte en volg Tamara

10 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Terug op de basis in Bangkok,

de afgelopen dagen hebben we gewerkt met MST (www.mstproject.com). Ik vond het heel cool om hen te ondersteunen, ze doen geweldig werk! Ik heb ook een belangrijke les geleerd (jaja nu komt het): bidden werkt! Dat klinkt zweverig, maar ik heb het met mijn eigen ogen gezien en dat is echt bemoedigend voor mij geweest. ’s Ochtends neem ik altijd even mijn tijd op het dakterras en als ik dan denk aan de dingen die God vandaag de dag nog doet, krijg ik er kippenvel van (en dat nog wel in de brandende zon!). Ik ben Hem daar echt heel dankbaar voor.
Verder hebben we in het weekend hutspot gemaakt (hoogtepunt van de week) en klusjes gedaan op de basis van YWAM Bangkok. De tijd is voorbij gevlogen! Meestal hadden we ‘s middags teamtime of deden we klusjes en gingen we ’s avonds van half 8 tot een uurtje of 3 mee met MST. Aangezien ik niet een persoon ben die lang kan uitslapen was het een week met weinig slaap, maar wel een goede en leerzame week.
Vrijdagochtend vertrekken we richting het noorden. Na een treinreis van 13 uur zullen we een weekend verblijven in Chiang Mai. Maandag gaan we naar Mae Hae, een klein dorpje in de bergen, waar we gaan werken met de Rain Tree Foundation. (http://theraintreefoundation.wordpress.com/ ) We zullen hen ondersteunen in de projecten die ze hebben voor de kinderen. Voor mij begint de outreach dan echt: geen westerse wc’s maar squattiepottie’s, geen douches maar bucketshowers, geen internet, geen winkels, back to basic! Ik heb er ontzettend veel zin in, al zal het een enorme uitdaging voor me zijn. Gedenk me in jullie gebeden ;)

Ik zal weer een update plaatsen als ik internet heb, waarschijnlijk zal dat begin februari zijn, als we in Cambodja (Phong Peng) zijn.

Liefs, Tamara

ohja sorry ik heb deze week geen foto's gemaakt

  • 10 Januari 2013 - 09:47

    Janet Grootkarzijn:

    mooi verslag weer Tamara,het gebed werkt zeker dat maken we hier ook mee.
    geniet van je volgende trip ,
    Gods zegen voor jou en de groep

    liefs mama

  • 10 Januari 2013 - 16:30

    Inge VBrandwijk:

    wauw! mooi!!
    Enneh wat je schrijft over die wc's en douches....echt een super uitdaging om daarheen te gaan :D
    Gave tijd gewenst!
    Liefs,
    inge en mischa

  • 11 Januari 2013 - 17:02

    J. Van Hattem:

    Tamara wat doe jij geweldige ervaringen op. Zie nu alweer uit naar je volgende verslag.
    Gods onmisbare zegen toegewenst voor je verdere reis.
    groetjes en liefs van oma.

  • 03 Februari 2013 - 17:09

    Rola:

    Hoi Tamara,

    nu maar ff reageren...wel alles gelezen hoor! wat zal jij een geweldige, indrukwekkende tijd hebben...wow, God is groot, hè?! Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!!! wat zou ik graag om het hoekje willen kijken! Ik bid je/jullie Gods zegen bij het prachtige werk wat jullie mogen doen.....liefs Rola.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

30 september ben ik begonnen aan de DTS (Discipleship Training School) in Amsterdam. Dit is een school van Youth with a mission. De eerste twee maanden bestaat uit de lesfase. 1 december vliegen we naar Bangkok, waar we twee weken verblijven in de basis van YWAM. Hierna reizen we door Zuid-oost Azië. Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden!

Actief sinds 17 Nov. 2012
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 7404

Voorgaande reizen:

30 November 2012 - 06 Maart 2013

Thailand, Bangkok

03 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Phnom-Penh, Cambodja

10 Januari 2013 - 31 Januari 2013

Chiang Mai, Mae Hea

30 September 2012 - 30 November 2012

Amsterdam

Landen bezocht: